HyperLink
> Start > Vanliga Frågor > Jag glömde ta kvitto >
   

Hos Taxi23 kan du normalt inte begära kvitto i efterhand. Åker du med Skånetrafiken's resegaranti eller skall sätta upp resan på en reseräkning måste du själv (tyvärr) se till att får ett taxameterrkvitto. Enligt Taxi23's regler kring fordonsdekaler står det på minst tre ställen i bilen att du skall begära taxameterkvitto.

De bilar som kör under Taxi23's "flagga" är fristående underleverantörer och bestämmer i dagsläget själva om de lämnar kvitto på begäran eller erbjuder kvitto utan begäran. Den nya Kassaregisterlagen fran januari 2010 som bla tvingar säljaren att erbjuda kunden kvitto gäller inte taxinäringen.

När du åker med kort får du ofta en följesedel som visar det belopp som har debiterats ditt kort. OBSERVERA att en följesedel är INTE ett kvitto! Ett taxameterkvitto känns igen då det finns uppgifter on resans körtid, sträcka och vilken taxametertariff har använts.

Om du kontaktar oss angående ett kvitto i efterhand försöker vi få fram det åkeriet som har kört dig. Om detta går, skriver vi ett brev till åkeriet och begär in körpassrapporten från den aktuella dagen för att kopiera det relevanta kvittot till dig. Om åkeriet svarar vidarebefodrar vi kvittot till dig, detta tar ca 3 veckor.

Om du begär ett kvitto i samband med en resa och inte får ett, skall du omgående ringa in till Taxi23's växel och be att bli kopplad till den jourhavande inspektören. Kan vi verifiera att du inte har fått kvitto på begäran kommer vi att ersätta dig fullt ut dig för turen. Dock måste du ringa in direkt så vi ha möjlighet att kontrollera bilen du har åkt med.



©2013 SDIM Taxi AB (Ver 3.00)  Syd AB
info@taxi23.se